Tuvojoties pavasarim, izteiktāka kļūst cilvēku vēlme sakopt vidi sev apkārt. Tīrīšana ir vērtīga iespēja iesaistīt bērnus, otro pusīti un vecvecākus kopīgās aktivitātēs, kas ļauj izkustēties svaigā gaisā, sakārtot telpas un arī attiecības ģimenē. Mazākajiem pavasara darbi var palīdzēt attīstīt patstāvību.

Trešdaļa Latvijas pirmsskolas vecuma bērnu ik dienas saņem vairāk nekā divus našķus – tas ir vairāk, nekā rekomendē pediatri un uztura speciālisti. 80% vecāku uztraucas par savu bērnu uzturu – galvenās bažas našķēšanās kontekstā ir cukura daudzums un zobu veselība.

Bērns grib zināt, kā radās brālītis, bildina omīti vai skaļi novērtē tavas draudzenes svaru? Šie ir tikai daži no mirkļiem, kas varētu samulsināt vecākus. Mazo ekspertu skolas psiholoģe Zane Avotiņa apgalvo – no jebkuras situācijas var izkļūt ar cieņu un izdomu. Uz jebkuru "neērto" jautājumu iespējams atrast atbildi.

Veikalu vitrīnas piepilda spožas eglīšu mantiņas un rotājumi, radio arvien biežāk skan Ziemassvētku džingli, un pēkšņi apjaut – svētki ir tepat aiz stūra. Mazo ekspertu skolas pedagogi un vecāki sniedz praktiskus ieteikumus, kā sadzīvot ar pirmssvētku saspringto laiku un bez liekas piepūles radīt svētkus bērniem un sev.

Tīrīt māju, kur aug bērni, ir tāpat, kā tīrīt sniegu, kamēr snieg. Vecāku lielākais izaicinājums ir uzturēt kārtību un vienlaikus ļaut atvasei rotaļāties, radoši izpausties, eksperimentējot virtuvē, izjaucot un konstruējot lietas, krāsojot un citādi atklājot darbošanās prieku.

Kādēļ 11. novembrī cilvēki iededz svecītes? Un vai tiešām Lāčplēsim ir dzimšanas diena? Pirmsskolas vecuma bērni alkst izzināt teju jebkuru jautājumu, sākot no konkrētām, taustāmām lietām līdz pat abstraktiem jēdzieniem. 14 padomi, kā mazajam vienkārši un saprotami parādīt, ko nozīmē valsts, tauta un kādēļ jāsvin Latvijas dzimšanas diena.

Kurš gan nav vecākus dzirdējis sakām: mans bērns visu ziemu slimo, vienu nedēļu aiziet uz bērnudārzu, pēc tam atkal divas nedēļas guļ mājās slims. Visbiežāk šo dzirdām tieši no pirmsskolas vecuma bērnu vecākiem.